Tema proiectului
Strângere de fonduri pentru pacienții oncologici prin organizarea unei licitații caritabile cu obiecte artă, donate de către elevii liceelor cu profil vocațional /arte plastic
Echipă proiect
- Inițiator, coordonator proiect: Marcela-Aura Dudaș
- Responsabil organizare licitație online: Camelia Pop
- Responsabil artă- prof. Veer Renata, membru titular al Uniunii Artiștilor Plastici din România
Parteneri:
- 3M România
- Inspectoratul Școlar Județean Mureș
- Liceul Vocațional de Artă Târgu-Mureș
- Liceul de arte plastice Nicolae Tonitza București
- Școala Populară de arte și meserii Ilie Micu Sibiu
- Club Lions Târgu-Mureș, Club Leo Târgu-Mureș
Ambasadori ai proiectului artiști plastici:Mihaela Boierul, Horia Cristina, Aurel Burlacu, Imurluc Bogdan
Necesitatea implementării proiectului
Cancerul este principala cauză de deces la nivel mondial, reprezentând aproximativ 9,6 milioane de decese în 2018. Atât prezentarea în stadiu târziu, cât și diagnosticul și tratamentul inaccesibil sunt frecvente. În 2017, doar 26% dintre țările cu venituri mici au raportat că au servicii de patologie disponibile în general în sectorul public. Peste 90% dintre țările cu venituri ridicate au raportat că sunt disponibile servicii de tratament, comparativ cu mai puțin de 30% din țările cu venituri mici.
Aproximativ 70% din decesele cauzate de cancer au loc în țările cu venituri mici și medii.
Impactul economic al cancerului este semnificativ, și se află într-o continuă creștere.
Tratamentele necesită un efort financiar ce depașeste de multe ori bugetul personal, constituind un element important în șansa de recuperare a pacientului, sau după caz, o îngrijire de paleație de calitate.
Din motivele enunțate mai sus considerăm important folosirea tuturor mijloacelor ce pot conduce la conștientizarea situației și dezvoltarea spiritului civic prin ajutarea bolnavilor oncologici.
Grup țintă: bolnavii oncologici cu posibilități financiare limitate
Locul desfășurării proiectului: pe teritoriul României
Activități: expoziții cu lucrările de artă donate și licitația online a lucrărilor
Resurse: umane- voluntari; materiale- consumabile
Scopul proiectului: Strângerea de fonduri pentru sprijinirea bolnavilor cu cancer
Tip proiect: proiect comunitar
Obiective generale
- Strângerea de fonduri pentru sprijinirea bolnavilor oncologici
- Dezvoltarea spiritului civic al elevilor
- Sprijinirea catedrelor de artă pentru excelență
Obiectivele operaționale
- Prezentarea lucrărilor comunității prin expozițiile stabilite
- Popularizarea ideii de spirit civic participativ activ atât pe paginile sociale, cât și pe site-ul asociației
- Organizarea licitației publice în scop umanitar
- Direcționarea veniturile obținute conform metodelor de aplicare a proiectului
- Editarea unei publicații în format electronic accesibilă comunității cu toate lucrările
Activități în cadrul proiectului Art for Life
- Realizarea unui videoclip de către tinerii din Clubul Lions având ca temă importanța implicării în comunitate prin activități civice, ce va fi pus la dispoziția liceelor participante la proiect în scop educativ
- Expoziție publică în perioada 25 – 30 mai 2021 în Târgu Mureș, în cadrul căreia vor fi prezentate toate lucrările trimise de către elevi.
- Licitație internațională SEE online – în perioada 26 – 31 mai 2021 (România, Italia, Grecia, Bulgaria, Israel, Turcia, Slovenia, Serbia, Croația, Albania, Macedonia, Bosnia și Herțegovina) a lucrărilor donate de către elevi ce va avea loc pe site-ul Asociației Pronutriție, având suportul companiei
- Toate lucrările artistice vor fi editate într-o publicație în care va fi trecut numele elevului, liceul vocațional și numele profesorului îndrumător.
- Premierea elevilor și directionarea fondurilor către catedrele de artă cu elevi premiați.
- Pregatirea pachetelor și donațiilor către bolnavii oncologici.
Sursa de finanțare:
- sume strânse din licitarea lucrărilor donate de către elevi
- donații: în bani, produse alimentare speciale, produse de igienă, suplimente alimentare – obținute de la diverși sponsori
- materiale și ustensile de lucru pentru artiști, obținute de la diverși sponsori, ce vin în completarea fondului de premiere obținut din licitarea lucrărilor donate
Metode de diseminare: mass-media, platforma online, rețele de socializare, influencer.
Estimarea impactului implementării proiectului asupra populației din România
Elevii școlilor de artă vor putea sa își folosească talentul într-o acțiune civică de sprijinire al bolnavilor oncologici
- Populația va avea posibilitatea să participe la licitația de artă pentru strângerea de fonduri, astfel sprijinind bolnavii oncologici cu posibilități financiare limitate
- Bolnavii oncologici vor beneficia de un suport financiar
- Catedrele liceelor de artă implicate vor primi o parte din banii obțiuniți din licitație pentru a cumpăra materiale necesare desfășurării activităților creative ale elevilor